laseroterapia

Laseroterapia- na czym polega i kiedy warto z niej skorzystać?

Wśród wielu profesjonalnych zabiegów w klinikach medycznych i gabinetach fizjoterapii, znajdziemy także między innymi zabiegi laserowe w Krakowie. Sama laseroterapia jest zabiegiem, który polega na wykorzystaniu działania lasera, który kieruje się bezpośrednio na chore miejsce tak, aby odpowiednio je z zewnątrz napromieniować wiązką niskoenergetyczną. Działanie lasera może być stałe, ale może być też pulsacyjne, a rodzaj terapii dostosowuje się do problemu, jaki ma ona rozwiązać. Tym samym chore miejsce jest w odpowiedni sposób stymulowane, a to może przełożyć się na zmniejszenie dolegliwości bólowych, zmniejszanie się stanów zapalnych, a także może pomóc w regeneracji ran. To także dobry sposób na to, aby poprawić przewodnictwo nerwowe w danym miejscu, które poddane zostanie działaniu lasera. Zabieg też może być wykonywany miejscowo na całym ciele, a szczególnym jego rodzajem jest laseroterapia twarzy.

Jak wygląda taki zabieg?

Nie trwa on długo i jest wykonywany za pomocą specjalnego urządzenia, które emituje fale lasera. Można precyzyjnie ustalić długość fali, a tym samym dostosować rodzaj zabiegu do posiadanego problemu. Szczególnym rodzajem laseroterapii jest ta wykonywana na twarz. Najczęściej możemy mieć do czynienia z sytuacją, kiedy wykonuje się ją po to, aby pozbyć się nieestetycznie wyglądających blizn oraz zmarszczek. Tym samym, obok typowo leczniczego działania lasera, zabieg też można również wykonać w formie zabiegu upiększającego.

Jakie są wskazania do leczniczego stosowania laseroterapii?

Laseroterapia, którą wykonuje się w celach leczniczych w szczególności sprawdzi się u osób, które cierpią na takie schorzenia jak dna moczanowa, a także różnego rodzaju zwyrodnienia kręgosłupa lub też stawów. Na laseroterapię warto się też wybrać w sytuacji, kiedy cierpimy na różnego rodzaju nerwobóle, bóle mięśni, kiedy mamy trudno gojące się rany oraz obrzęki i chcielibyśmy przyspieszyć proces regeneracji. Jak łatwo zauważyć, laseroterapia ma bardzo szerokie zastosowanie, stąd też bardzo duże zainteresowanie zabiegami tego rodzaju. Z zabiegów korzystają osoby cierpiące na różne dolegliwości bólowe, ale i sportowcy, zwłaszcza po różnego rodzaju kontuzjach. W końcu, są to też zabiegi dla osób, które chcą zadbać o swój wygląd zewnętrzny i które chcą poprawić wygląd swojej skóry. Tak naprawdę, zabiegi z wykorzystaniem lasera nie są drogie- jeśli tylko są odpowiednie wskazania, aby je przeprowadzić- na pewno warto z takiej możliwości skorzystać.